20 września 2008

Dzień Wolnego Oprogramowania


W piątek po południu spotkali się w naszej szkole miłośnicy Wolnego i Otwartego Oprogramowania. Obchody międzynarodowego dnia Software Freedom Day przygotowała Pleszewska Grupa Użytkowników Otwartego i Wolnego Oprogramowania, w swoich prezentacjach mówiąc o historii, filozofii Wolnego i Otwartego Oprogramowania oraz zastosowaniach WiOO w biznesie i szkole.

Niestety zainteresowanie spotkaniem było bardzo małe. Szkoda, że dotarło tak niewielu uczniów, szczególnie z klas matematyczno-informatycznych.

W przyszłym tygodniu grupa (nazywająca się PGTK) spotyka się z nauczycielami ZST i być może już wkrótce GNU/Linux zawita do ich pracowni komputerowych.

4 komentarzy:

pawele pisze...

Żałuje, ale niestety nie mogłem przybyć w piątek;/ Mam nadzieję że taka impreza jeszcze zawita w naszej szkole:) Jeszcze mam pytanko, czy w bibliotece jest może dostępna do wypożyczenia/przegrania płytka z wczorajszego dnia?

H pisze...

Paweł, postaram się zorganizować płyty w tym tygodniu i zostawić je w bibliotece.

Tym razem rozdawano ostatnią wersje Ubuntu 8.04, do tego jeszcze płytę z wolnymi programami dla Windows.

W tym roku na pewno będziemy robić kolejny Mandriva Installfest. Być może jeszcze coś innego po drodze.

nz_cris pisze...

profesorze a jak tam statystyki wypożyczeń edycji Linuxowych które udostępniłem w zeszłym roku ????
W tym także postaram się coś takiego zmajstrować - być może jakiś niezbędnik Linuxowy - jakaś edycja plus przydatne narzędzia - ostatnio był programik do dzielenia dysku, tym razem może coś bardziej z użytków.
Chciałem przyjechać bo mam jeszcze wolne ale niestety pochłonęły mnie inne zajęcia.
Pozdrawiam

H pisze...

Nie śledzę dokładnie ilości wypożyczeń, ale na pewno kilka płyt ruszyło w świat. Twoja również. Dzięki za udostępnienie oprogramowania.