07 października 2005

Dlaczego takie trudne?

Odpowiadam cytując za informatorem nadesłanym przez organizatorów.

Informacja o testach stosowanych przez Olimpiadę Języka Angielskiego

Stosowane przez Olimpiadę testy pisemne oceniają znajomość języka pod względem poprawności formalnej. Sprawność komunikatywna kandydatów jest jednym z elementów oceny na egzaminie ustnym w II i III etapie. Używanie testów poprawności formalnej, a nie testów komunikatywnych, wynika z samej istoty olimpiady językowej – stanowi ją współzawodnictwo, którego celem jest wyłonienie grupy najlepszych i uszeregowanie ich w kolejności miejsc. Dodatkowym argumentem na rzecz stosowania testów poprawności są kryteria praktyczności i rzetelności oceny testu – w porównaniu z testami komunikatywny- mi, testy formalne są bardziej praktyczne i znacznie łatwiejsze do rzetelnej oceny.
Na etapie szkolnym test składa się z 60 punktów, podzielonych po połowie między gramatykę i słownictwo. Od lat wykorzystuje się w nim standardowe techniki używane w testach szkolnych: transformacja i parafraza zdań lub fraz, wstawianie, wielokrotny wybór i tłumaczenie. Wobec stale rosnącej liczby uczestników, konkurencja na tym etapie jest bardzo silna: aby wywalczyć miejsce w II etapie, trzeba zdobyć minimum 40 punktów (70 procent), co oznacza, iż dobry uczeń może mieć kłopoty z awansem.

0 komentarzy: